Jump to content

Sökes: sista lagmedlem till 6 Nations


Solaris

Recommended Posts

Hej!
 
Jag är lagkapten för Sveriges lag till 6 Nations, och vi söker nu en åttonde spelare för att hänga med och kriga i Storbitannien. Turneringen går av stapeln den 7-8 juli i Stirling, Skottland, och är en lagturnering med 6 deltagande länder och 8 spelare per lag. Förra året var grymt kul! Regelverket är ännu inte färdigt, men blir förmodligen ungefär som sist (http://www.tga.community/forums/topic/8012-aos-6-nations-pack-draft-2/).
 
De viktiga restriktionerna för listbygge på 6 Nations är att ingen allegiance eller warscroll får användas av fler än en spelare per lag, och att ett lag max får ha en Balewind Vortex med sig. Dessutom måste varje lag ha minst en lista från varje Grand Alliance. Vår lineup består preliminärt av Bonesplitterz, Legion of Night, Nurgle, Fyreslayers, Changehost, Stormcast och Sylvaneth, men kan komma att ändras allteftersom vi utvärderar listor och matchups.
 
Vi letar företrädesvis efter någon som spelar Kharadron Overlords, men är öppna för andra alternativ eftersom det börjar bli dags att boka flyg och boende. Är du intresserad av att hänga med ett gött gäng till Skottland för att spela Warhammer (och kanske ta en whisky eller två ;) ), skriv gärna och berätta vad du spelar och vad du har för turneringserfarenhet!
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Gobr said:

Jag är lite nyfiken, vilka är med i laget och var kommer ni ifrån? Vore kul att se var i Sverige som den kompetitiva scenen gror bäst.

Det är Samuel @Solaris som är lagkapten. Sedan är det Mikael @Mikeboll, Jonas @Betelgeuse och jag från Göteborg, föreningen Ylva. Från Skåne Adam, sedan @Andreas från Stockholm och Johan som också är från Stockholm.

Vågar inte svara på var scenen gror som bäst men vi har en jättebra community i Göteborg och det spelas ju en hel del i Stockholm på Dragons Lair och på LBK i Linköping samt förstås i Umeå som ligger flera steg före alla oss andra...

Link to comment
Share on other sites

Adam @Aparslet, vet ej om Johan är TGA-medlem. Håller med Daniel om att Umeå är den största scenen i Sverige. Därefter ligger nog Göteborg, Stockholm och Linköping med omnejd. Såvitt jag vet ska hela laget förutom Johan till Gothcon, så de flesta som åker dit lär få kriga med någon av oss =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...