Jump to content

Intressekoll 6 Nations och ETC


Ratatatata

Recommended Posts

Intressekoll 6 Nations och ETC 2019

 

Som några av er kanske läst om här och hört i olika poddar, så hade vi ett svenskt lag på den internationella lagturneringen 6 Nations i juni. Vi var åtta spelare som var i Skottland som Sveriges landslag i Age of Sigmar, och lyckades då åka hem med varsin silvermedalj.

 

6 Nations kommer att bli av även nästa år – än så länge vet vi inte mycket mer än så. Datum och spelplats är ännu inte spikat.

 

Förutom 6 Nations kommer ETC (European Team Championships) 2019 även arrangera en Age of Sigmar- turnering. ETC är trots namnet det närmaste man traditionellt kommer ett VM i figurspel. Redan i år prövade man att arrangera AoS men informationen kom ut lite för sent och med lite för dålig timing för att det skulle bli något tryck. Till 2019 hårdsatsar arrangörerna på att få detta evenemang att växa, och bland annat England satsar på att skicka ett lag. Då ska vi inte vara sämre!

 

Än så länge är det oklart om vi kommer satsa på att ha ett eller två lag, om vi kommer ha en eller två kaptener för lagen osv. Allt är helt enkelt i ett väldigt tidigt skede. Men redan nu vill vi göra en intressekoll i communityn angående deltagande. Det är många som hört av sig och undrat hur man kan få delta i framtida landslag, och i och med ETC öppnar möjligheterna upp sig ännu mer.

 

I det här tidiga skedet tänker vi att vi vill kunna ta fram en ganska bred ”landslagstrupp” med spelare som är intresserade av att delta i något eller båda av landslagen. Från denna trupp kommer sedan ett eller två landslag utkristallisera sig, när detaljerna kring de olika eventen är lite mer tydliga och vi vet vilka förutsättningar som gäller.

 

Så det här inlägget är helt enkelt en intressekoll. Är du intresserad av att delta i det svenska landslaget i Age of Sigmar? Hör av dig!

 

Vad är det som krävs? Först och främst, engagemang. Massor av engagemang! Räkna med att din telefon kommer haverera på grund av trycket i Whatsapp- gruppen J Du ska vara redo att delta i diskussioner om armélistor, taktiker och idéer. Du ska vara peppad på att åka med en grupp nördar till en eller två turneringar utomlands, med allt vad det innebär av kostnader för resor och boende. Du ska vara beredd på att måla upp nya enheter om det behövs, och du kanske inte kan räkna med att få spela just din favoritarmé.

 

Vilka som till sist åker iväg avgörs av den kapten eller de kaptener som får ansvar för respektive lag. Nuvarande kapten är Samuel Jansson.

 

Låter det intressant? Jag kan avslöja redan nu att det är helt sjukt kul i alla fall! Skriv en rad här eller via PM till mig, och berätta om ditt intresse. Skriv gärna lite om vad du spelar för armé(er), och om du är intresserad av att åka på båda eller bara ett av arrangemangen.

 

Ska tillägga att jag skriver detta som representant för nuvarande lag, och att jag knappast kommer vara  kapten för någondera av lagen framöver.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...