Jump to content

Westeroes Eindars Battle - 14 Juli


Kadanga

Recommended Posts

Nya editionen står för dörren och det bästa sättet att inviga den måste vara att ta en massa matcher ihop!

Således  bjuder vi in till en casual endagarsturnering med fokus på att komma in i det nya systemet.

Detta blir tätt inpå nysläppet av editionen vilket medför en stor chans för förvirring och diskussioner så vi slänger på en extra halvtimme på matchtiden. 

Plats
Vi kommer köra i Västerås Wargamings lokaler på Bondebacken 13 i Västerås.
Parkering finns i närområdet, skolan på Kristinagatan 12 är en bra backup om man inte hittar något annat.  

Upplägg
2000pts matched play
3 matcher
Vi slumpar fram scenarios på plats ur Ghb

Övrigt
- Listorna ska vara inne Måndag den 9:e. Dubbelkolla era battlelines, ange command traits för general, artefakter och spell lores i listan. Bygg listan i scrollbuilder och editera poängen i typ word eller notepad om den inte har uppdaterats och maila in den till mig. Tanken är att listorna ska finnas för alla att se den 10:e.
- Vi kommer inte köra med realms. D.v.s. inga realm-spells, artefakter eller realm-regler. Dels för att det räcker med regler som det är och dels för att jag inte tycker de hör hemma i matched play.
- (Målade) Endless spells är varmt välkomna, jag vet att jag tar med minst två.
- Vill man köra med nya Nighthaunt eller Stormcast battletomes är det helt okay men var beredd på att många warscrolls är annorlunda (framförallt för Stormcast).

Målning 
Runda baser, 3 färger osv.

Anmälan
En intresseanmälan kan göras här eller på facebookeventet: https://www.facebook.com/events/404407996741809/
Riktig anmälan görs via epost till wmattisson@gmail.com samt en swish av 100kr till 0768549021.
Det finns endast 14 platser och det är först till kvarn som gäller.

Schema
09:00 Inchecking
09:30-12:30 Match 1
12:30-14:00 Lunch
14:00-17:00 Match 2
17:15-20:15 Match 3
20:30 Pristudelning

Anmälda
1. Wiktor Wadsten Mattisson (Betald)
2. Jacob Ekekrantz (Betald)
3. Marcus Hagberg (Betald)
4. Björn Malmborg (Betald)
5. Alexander Örtensjö (Betald)
6. Robin Slätt
7. Tom Arvidsson (Betald)
8. Henrik Fridström (Betald)
9. Martin Vestin (Betald)
10. Niklas Jansson (Betald)
11. Jonas Ytterström  (Betald)
12. Dennis Brännvall
13. 
14. 

Link to comment
Share on other sites

P.g.a. det som uppdagats under Six Nations har vi blivit rekommenderade att införa en house-rule:

- En enhet kan bara påverkas en gång av varje command ability per runda.

Detta kommer innebära att CA's inte kommer stacka. Du kan fortfarande använda samma CA flera gånger, men på olika enheter isåfall.

Jag tycker det är vettigt och vill att vi kör det. Jag diskuterar gärna om ni ser på saker annorlunda.

Glöm inte att skicka in listorna till imorgon, ni som redan har gjort det men vill ändra p.g.a. ovan är fria att skicka in igen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...