Jump to content

Gothcon 2018


Ratatatata

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Jag är också taggad! Det var inte meningen att verka gnällig, även om jag ser att jag kanske gjorde det. Vill bara ha det klart vad som gäller, och nu är det det så tack så mycket för det. Så jag ber om ursäkt om jag drog in onödiga moln, det ska bli hur skoj som helst.

 

Link to comment
Share on other sites

Vad kul att kolla på listorna! Men jag måste säga att Gothcon 2018 kommer nog  bli den tuffaste turneringen som har spelats i Sverige om man kollar på listorna och även vilka spelare som ska dit. Blir grymt intressant hur det kommer att gå. :)

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Andreas said:

Vad kul att kolla på listorna! Men jag måste säga att Gothcon 2018 kommer nog  bli den tuffaste turneringen som har spelats i Sverige om man kollar på listorna och även vilka spelare som ska dit. Blir grymt intressant hur det kommer att gå. :)

Lugn nu... Jag kommer och jag har inte ens spelat AoS! :)

 

Link to comment
Share on other sites

Passa på att spana in vår pod Vägen till Gothcon om ni inte hört på den redan!

 

Avsnitt 5 av Vägen Till Gothcon "Inga jävla pdf:er!"

Listanalyser!
Vi som deltar är Christian, mikael, Daniel & Kennie.

Upplägget är som sådant att vi inleder med den ständigt återkommande hobbyrapporten. Detta följs upp av en presentation av våra egna listor till Gothcon AoS 2018.

Efter detta glider vi dock in på huvudämnet, varje person har valt ut en lista de tror är vass eller har potential på något sätt, den presenteras och en gruppdiskussion kring den följer.

Vi närmar oss slutet med att välja varsin "coolest list" - dvs en lista som vi kanske inte tror tar hem pallplats #1 men som är fantastiskt unik på något sätt.

Avslutningen är att varje deltagare tvingas droppa en "top 3" - vilka listor och spelare kmr på pallen?

Tack för att ni är med oss och visar intresse! VI SES PÅ FREDAG!!!!!!!!!!!11111111111

ps. varning för långt avsnitt och att vi avbryter varandra lite, 
vi lyckades dock få in 4 pers! .ds

Timeline:

Hobbytjöt: 01:53
Våra listor: 09.20~
Gruppdiskussion kring potentiella topplistor: 34:40~
"Coolest listor" - 1h:14
Gissa top 3 - 1h:19~

 

Länk: 

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Andreas said:

Va laddad man blev efter att ha lyssnat på den här. :)

När tänkte ni göra lottningen för första matchen? Ni skulle ju kunna göra det redan nu för att bygga på uppladdningen ännu mer. Let the trash talk begin.

Jag är väldigt sugen på det men det slutar alltid med att d3+1 person inte dyker upp/hoppar av/dyker upp fast de inte var anmälda/dyker upp och tror att vi spelar Open Play...

Link to comment
Share on other sites

Logistic fråga, vet vi vart någonstans vi spelar i år? Förra året var vi i ett Chalmers-hus som var riktigt najs ju. Har vi samma plats i år eller nån annanstans då vi är fler spelare? När öppnar ni så att man kan komma dit och börja ställa upp?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Snoe said:

Logistic fråga, vet vi vart någonstans vi spelar i år? Förra året var vi i ett Chalmers-hus som var riktigt najs ju. Har vi samma plats i år eller nån annanstans då vi är fler spelare? När öppnar ni så att man kan komma dit och börja ställa upp?

Nä vi har mycket sämre lokaler tyvärr (utanför min makt). Om jag inte missförstått helt spelar vi i två klassrum, som förvisso ligger närmare själva konventet men tyvärr är just klassrum.

Jag tror att vi spelar i huvudbyggnaden men får återkomma när jag fått närmare besked.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ratatatata said:

Nä vi har mycket sämre lokaler tyvärr (utanför min makt). Om jag inte missförstått helt spelar vi i två klassrum, som förvisso ligger närmare själva konventet men tyvärr är just klassrum.

Jag tror att vi spelar i huvudbyggnaden men får återkomma när jag fått närmare besked.

Spelar vi i huvudbyggnaden kan jag offra de annars så awesome lokalerna vi hade förra året. Finns en viss charm att spela i klassrum haha :D

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Ratatatata said:

Nä vi har mycket sämre lokaler tyvärr (utanför min makt). Om jag inte missförstått helt spelar vi i två klassrum, som förvisso ligger närmare själva konventet men tyvärr är just klassrum.

Jag tror att vi spelar i huvudbyggnaden men får återkomma när jag fått närmare besked.

Scandal! Outrageous! 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, trarux said:

Då jag inte riktigt vågade va med detta året men laddar för nästa vad gäller om man vill komma förbi och kolla läget lite då ? 

Är det något inträde mm ? 

Hej!

Jag tror inte att det är det. Det är till konventet man betalar inträde, för vår turnering tar vi inget inträde. Och jag tror att konventet brukar låta folk komma in och titta så länge man inte deltar i spel.

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Bufkin said:

Enligt schemat är det V406 och V407 som gäller... så det är ganska -off om jag inte minns helt fel.

Vet du vad det betyder dvs vilket hus? Kan du hjälpa övriga deltagare med en enkel vägbeskrivning vore det ju guld!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...