Jump to content

AoS Warcon 5-6 augusti 2017


Ratatatata

Recommended Posts

Jag önskar att jag kunde vara med men jag troligen kan inte. Vi få se!

Jag behöver flera turneringar men tyvärr kan inte dedikera så många helgerna till ganska långa resor.

Därför behöver jag flera i stockholm!

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Turragor said:

Jag önskar att jag kunde vara med men jag troligen kan inte. Vi få se!

Jag behöver flera turneringar men tyvärr kan inte dedikera så många helgerna till ganska långa resor.

Därför behöver jag flera i stockholm!

Du får väl arrangera någon :) 

Link to comment
Share on other sites

Den där eventposten jag la upp verkar inte gå att edita. Såg att det smugit sig in några fel. Bland annat så är det felaktig länkning till e-mailadressen. Rätt adress ska vara Petter@skymningen.com. Sen kommer vi att använda oss av en lättare målningsbedömning. Se gärna till att skicka in era anmälningar snart! Lättare för oss arrangörer att ha koll på antal bord som behöver fixas fram och sådär

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, petterl said:

Den där eventposten jag la upp verkar inte gå att edita. Såg att det smugit sig in några fel. Bland annat så är det felaktig länkning till e-mailadressen. Rätt adress ska vara Petter@skymningen.com. Sen kommer vi att använda oss av en lättare målningsbedömning. Se gärna till att skicka in era anmälningar snart! Lättare för oss arrangörer att ha koll på antal bord som behöver fixas fram och sådär

Skickat från min D6603 via Tapatalk
 

Anmäld!

Link to comment
Share on other sites

Skall bli jäkligt kul det här!

Blev riktigt taggad efter GothCon. Men skulle vilja lyfta frågan om att koppla ett par BP till killpoints. All good att det är objektiv som spelar den stora avgörande rollen i antalet BP man får man kunde få åtminstonde några (typ max 5) föt poäng plockade av motståndaren.  Så blir inte poängfördelningen så himla binär och lite roligare om den som inte tog objektivet åtminstonde slipper gå från bordet med en 0'a. 20-0 känns för mig som att man BÅDE kontrollerade objektiven i matchen SAMT motståndarens armé. Rätt svårt att uppnå med andra ord. 

Tankar på det?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag tycker sekundära objektiv är ett mycket bättre format än kill points. Kontrollerar man objektiven så kontrollerar man per definition även motståndarens armé (men man kanske inte dödar den). Sekundära objektiv som är opartiska (så att de inte missgynnar tex Beastclaw som är ökänt värdelösa på objektiv) leder ofta till väldigt intressant spel. Titta tex på Breaking the Peace och Deliver the Insult från Lincons singelturneringsformat - båda två ledde till jätteroliga manövreringsmatcher som skiljde sig helt från den gamla tråkiga döda-så-mycket-du-kan approachen.

Link to comment
Share on other sites

Borde ju inte vara omöjligt att dela upp BP i 50% scenario, 25% secondary och 25% killpoint? Inget superviktigt men lite kul om alla känner att det finns några BP att hämta i varje match på ett eller annat sätt och känns som att det lite snygg speglar slagfältet. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sorry, har varit lite offline under semestern.  GH2 har inte kommit med något datum än men det finns väl en teoretisk möjlighet att den skulle kunna släppas samma dag som turneringen är om de släpper preorders på boken på lördag. Folk har ju skickat in sina listor å sådär men OM den kommer samma dag så tänkte jag att de som vill och om det är ok för motståndaren att man kan ha en parallell lista som man snabbt som attan får spika ihop lite adhoc.

Link to comment
Share on other sites

Tror Petter postat det i den andra tråden (lite förvirrande detta...), dvs event- tråden som är länkad längst upp! Min lista är inte med dock men jag ska spela 

Treelord ancient - briarsheath, gnarled warrior
Spirit of Durthu - briarsheath
Drycha
Branchwych

20 Dryads
2x 5 Tree revenants
6 Kurnoth hunters (schythes)

Household
Gnarlroot

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...