Jump to content

Klubbar/föreningar i Sverige


Ratatatata

Recommended Posts

Hej!

Lite nyfiken på vad det finns för aktiva föreningar runt om i Sverige som spelar AoS. Vore bra att kunna ha koll på, inte minst för oss som arrangerar turneringar. Dessutom vore det kul med mer utbyte mellan föreningar om möjlighet finns. Klubbträffar, distriktsmästerskap osv är ju ingen omöjlighet framöver. Och fortsätter det här forumet att växa kan ju även spelare som är nya till communityn hitta klubbar om vi andra hjälper till.

Så, vad har vi för föreningar runtom i Sverige? Är du som läser det här med i en förening? Känner du till någon förening i en annan stad? Någon figurspelsaffär där det spelas AoS? Har föreningen någon hemsida eller FB-grupp? Om inte, vet du hur man kan komma i kontakt med dem? Kanske finns någon engagerad föreningsmänniska i andra föreningar som du kan tipsa om? Lämna gärna lite info här så kan jag redigera in den i första inlägget om det blir mkt (vore ju ett lyxproblem!)

/Daniel

ping @Jonatan @Turragor @Andreas @Flogger

 

Göteborg har vi föreningen Ylva. Vi har ett forum men framförallt en väldigt levande FB-sida. Vi arrangerar AoS- speldagar varannan söndag, och brukar vara ett 15-tal spelare. Sammanlagt är det ett drygt 20-tal personer som spelar AoS med i föreningen. Vill någon komma i kontakt med oss går det bra att gå in på Facebook-sidan eller skicka ett meddelande till mig här på TGA. 

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att vi har Dragon's Lair i Stockholm. Man kan hitta lite detaljer här https://www.dragonslair.se/club

För min del jag har ingen membership (än). AoS är inte officiella där (än). Jag kan se någon dag när allt blir mer organiserad men just nu är det ganska lungt.

Och måste också säga att jag är inte där regelbundet (än - pga småbarnet hemma) ;)

Vi har FB sidan här (man behöver admin invite) -

https://www.facebook.com/groups/1674144926164938/

Vi arrangera genom fbsidan och det kan bli 1 eller 2 ggr om veckan (mitt i veckan och sen helgen).

Link to comment
Share on other sites

Ute och jagar också! Funderar på att dra ihop en "inofficiell grupp/klubb" typ fast utan lokal, så man mera drar ihop folk för att åka å spela på typ dragon's den eller liknande. Tror defenitivt intresset finns i sthlm men inga dedikerade klubbar än. Att starta en sorts rörelse som denna kan nog bidra till att klubbarna inser att intresset finns, och därför kanske börjar köra egna turneringar osv. 

Link to comment
Share on other sites

On 20/12/2016 at 10:42 PM, Kosmion said:

Ute och jagar också! Funderar på att dra ihop en "inofficiell grupp/klubb" typ fast utan lokal, så man mera drar ihop folk för att åka å spela på typ dragon's den eller liknande. Tror defenitivt intresset finns i sthlm men inga dedikerade klubbar än. Att starta en sorts rörelse som denna kan nog bidra till att klubbarna inser att intresset finns, och därför kanske börjar köra egna turneringar osv. 

Jag hålla med och tror att det kommer händer säkert i 2017. Kan nog hjälpa till pa alla sätt jag kan.

Link to comment
Share on other sites

On 2016-12-20 at 11:42 PM, Kosmion said:

Ute och jagar också! Funderar på att dra ihop en "inofficiell grupp/klubb" typ fast utan lokal, så man mera drar ihop folk för att åka å spela på typ dragon's den eller liknande. Tror defenitivt intresset finns i sthlm men inga dedikerade klubbar än. Att starta en sorts rörelse som denna kan nog bidra till att klubbarna inser att intresset finns, och därför kanske börjar köra egna turneringar osv. 

 

13 hours ago, Turragor said:

Jag hålla med och tror att det kommer händer säkert i 2017. Kan nog hjälpa till pa alla sätt jag kan.

Det kan kännas lite motigt i början, men lovar att det är värt det om ni tar tag i detta. Det bästa sättet att få igång lokalt spelande är att tjata och peppa, tjata och peppa. Jag och en kompis började spela AoS typ direkt efter släppet. Vi har spammat föreningens forum och FB-sida med bilder och peppat om hur kul det är etc etc. Snabbt tagit kontakt med alla som visar lite intresse, dragit med dem, kört demo-games osv. Nu är vi ett 20-tal spelare. Hur kul som helst.

Enklast för er stockholmare är väl att starta en FB-grupp eller WhatsApp- grupp och sen boka en dag på Dragons Lair. Köra tex en dag i månaden och se till att ryktet om det sprider sig. 

Link to comment
Share on other sites

On 24 December 2016 at 11:42 AM, Ratatatata said:

 

Det kan kännas lite motigt i början, men lovar att det är värt det om ni tar tag i detta. Det bästa sättet att få igång lokalt spelande är att tjata och peppa, tjata och peppa. Jag och en kompis började spela AoS typ direkt efter släppet. Vi har spammat föreningens forum och FB-sida med bilder och peppat om hur kul det är etc etc. Snabbt tagit kontakt med alla som visar lite intresse, dragit med dem, kört demo-games osv. Nu är vi ett 20-tal spelare. Hur kul som helst.

Enklast för er stockholmare är väl att starta en FB-grupp eller WhatsApp- grupp och sen boka en dag på Dragons Lair. Köra tex en dag i månaden och se till att ryktet om det sprider sig. 

ja exakt! det handlar verkligen om att dra igång folk. det kommer bli nåt i stil med fb,whatsApp osv tänker jag

Link to comment
Share on other sites

On 23 December 2016 at 10:25 PM, Turragor said:

Jag hålla med och tror att det kommer händer säkert i 2017. Kan nog hjälpa till pa alla sätt jag kan.

grymt! ja AoS blir bara större och större, tror definitivt att 2017 kommer att bli to.m bättre än 2016! håll utkik efter trådar om detta, tänkte försöka dra igång de här snart!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi är aktiva på G&B Syd i Jönköping. Två av oss har även startat upp ett svenskt forum för AoS då vi känner att det är nice att ha ett eget community så att man lätt hittar varandra www.ageofsigmarsverige.com och vi hoppas väl att det kan börja växa så det knakar. 

Just nu på GoB i Jönköping är vi väl ett tiotal aktiva AoS spelare :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Troll som ligger i Tyresö, i södra Stockholm. Hemsida är trollskogen.net. Spelar det mesta och har nu börjat med Aos också :) vi spelar även 30k, 40k, warmachine, konflikt 47 med mera). Så om någon är intresserad och bor i närheten, gå gärna in på hemsida och titta på vårt forum :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Alla,

Alex, 28 från Stockholm. Jag är med i Rogue Traders som är en förening som hyr in sig i Dragon Lairs lokaler. Är ganska ny medlem och känner mig inte så kunnig om allt som händer där men det jag har sett så finns en skara folk som spelar WH AoS/40k och några andra spel. De har flera bord och ytor för måla och pyssla med sina modeller. De har bra öppettider och föreningen(Dragons Lair)/butiken säljer spel, läsk och godis. Borden är utsmyckade och massor av terräng finns. Gillar stället skarpt och kommer försöka vara så aktiv jag kan och försöka peppa folk att spela mera AoS där. 

Det är min bild av de.

Har ni frågor så är det bara att kontakta mig om föreningen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

hej

Albin heter jag och är en lite yngre kille i nordvästra skåne som letar efter någon att spela med i Aos. 

jag är ny till age of sigmar och det skulle va kul om någon skulle vilja starta en förening här i skåne. så slå gärna en singal på albin enghagen på fb

/Albin

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag är aktiv i Malmö figurspelsförening (https://www.facebook.com/groups/119533825059989/?fref=ts). Föreningen är ganska stor, och folk spelar allt möjligt (40k, Malifaux, X-Wing, Guild Ball, osv...). När jag började hänga där i januari var jag i princip den enda som spelade AoS, men efter att ha tjatat till mig lite demogames, visat upp spelet för andra och marknadsfört så har det börjat ta sig, och vi är nu några stycken som spelar med jämna mellanrum. Vi har även en skock nya spelare på ingång, vilket är jättekul! Efter ett halvårs arbete känns det äntligen som att AoS börjar växa här nere. Att dra igång en officiell AoS-dag i månaden är nog en skitbra idé.

Vi har även planer på en 2000-poängs turnering i Malmö framåt slutet av hösten, det vore väldigt kul om vi kunde få lite uppslutning utifrån! Vi spikar datum inom kort.

Samuel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2017-09-01 at 11:33 AM, Solaris said:

Hej!

Jag är aktiv i Malmö figurspelsförening (https://www.facebook.com/groups/119533825059989/?fref=ts). Föreningen är ganska stor, och folk spelar allt möjligt (40k, Malifaux, X-Wing, Guild Ball, osv...). När jag började hänga där i januari var jag i princip den enda som spelade AoS, men efter att ha tjatat till mig lite demogames, visat upp spelet för andra och marknadsfört så har det börjat ta sig, och vi är nu några stycken som spelar med jämna mellanrum. Vi har även en skock nya spelare på ingång, vilket är jättekul! Efter ett halvårs arbete känns det äntligen som att AoS börjar växa här nere. Att dra igång en officiell AoS-dag i månaden är nog en skitbra idé.

Vi har även planer på en 2000-poängs turnering i Malmö framåt slutet av hösten, det vore väldigt kul om vi kunde få lite uppslutning utifrån! Vi spikar datum inom kort.

Samuel

Kul att höra! Och om nu inte datumet krockar med något alldeles särdeles viktigt hoppas jag verkligen ni får till något. Behövs någon turnering under hösten i södra Sverige (för oss som tycker att Umeå är lite väl långt bort...)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...