Jump to content

Ratatatata

Recommended Posts

Kul att få se listorna i förväg!

Jag vet inte hur noga det är med options på enheterna, men om det är det så ska min Warrior Priest ha Sigmarite Greathammer och inte Warhammers.

/Erik Sundberg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply
On 04/04/2017 at 11:30 PM, Andreas said:

Joppes lista ser intressant ut men saknar den inte en battleline som den är nu?

Det är sant. Daemonettes of Slaanesh är battleline (som plaguebearers och bloodletters), inte seekers. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ratatatata said:

Bra att ni säger till om det, jag ändrar listorna nästa vecka

Det finns ju en massa val till en hel del warscrolls som inte listas i warscrollbuilder, t ex banners till generals och beväpning på freeguild guards (i mitt fall då). Vill du veta det också eller kan man låta det som står vara tillräckligt med information? Vill inte ge dig mer jobb än nödvändigt :)

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gobr said:

Det finns ju en massa val till en hel del warscrolls som inte listas i warscrollbuilder, t ex banners till generals och beväpning på freeguild guards (i mitt fall då). Vill du veta det också eller kan man låta det som står vara tillräckligt med information? Vill inte ge dig mer jobb än nödvändigt :)

Äh, det är inte så noga :) 

Link to comment
Share on other sites

Vad förväntas man ta med sig? Sina modeller, tärningar, mätverktyg och Battletome är självklara men hur är det med egen terräng, objective markers bricka att bära sin armé på eller liknande saker?
Vill bara kolla så man inte gör bort sig första gången man gör entré på turnerings-scenen[emoji4]

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Snoe said:

Vad förväntas man ta med sig? Sina modeller, tärningar, mätverktyg och Battletome är självklara men hur är det med egen terräng, objective markers bricka att bära sin armé på eller liknande saker?
Vill bara kolla så man inte gör bort sig första gången man gör entré på turnerings-scenenemoji4.png

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
 

Ja de fyra första är väl ganska självklara :)

Det är nog bra att ta med något som kan fungera som objective markers också. Några mynt om inte annat.

Jag har inte ställt några krav på markörer för tex +1 to hit och liknande, men har du sånt underlättar det förstås.

Terräng står vi arrangörer för!

Bricka eller liknande är en mycket bra idé. Worst case scenario kan man ju springa bort till någon kiosk och tjata sig till typ en läskplatta. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Björn Broberg said:

Jag hoppas alla postar mycket bilder under helgen, har turneringen en # ? 

Kommer från en som är grymt avundsjuk på alla som kunde åka. 

Ska se vad vi hinner med, lägger upp bilder här efteråt annars!

Link to comment
Share on other sites

Jag hoppas alla postar mycket bilder under helgen, har turneringen en # ? 
Kommer från en som är grymt avundsjuk på alla som kunde åka. 


Använder folk Twitter? I så fall kan vi väl köra igång en #GothconAos17? Eller är den för krånglig?

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Dawnstar said:

Which building/hall will we be in?

Looking forward to the weekend, my first proper AoS tournament ^_^

Vi är i en lokal som heter "Chalmers: Hyllan". Exakt var den ligger vet jag inte förrän torsdag kväll. Men det är vid lärarvägen alldeles vid hållplatsen Landala torg. Jag ska se om jag kan lägga upp en karta.

När ni kommer till konventet på fredag förmiddag ska ni gå till konventets reception och anmäla er. Där kan de guida er till rätt lokal. Tänk på att det brukar vara ganska lång kö, så vara ute i god tid är en bra idé! :) 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Ratatatata said:

Vi är i en lokal som heter "Chalmers: Hyllan". Exakt var den ligger vet jag inte förrän torsdag kväll. Men det är vid lärarvägen alldeles vid hållplatsen Landala torg. Jag ska se om jag kan lägga upp en karta.

När ni kommer till konventet på fredag förmiddag ska ni gå till konventets reception och anmäla er. Där kan de guida er till rätt lokal. Tänk på att det brukar vara ganska lång kö, så vara ute i god tid är en bra idé! :) 

Oj! Hoppas det är inte en farlig kö. Tänkt inte på någon separat anmälning. Men tåget kommer fram 1035. Det brukar vara ok. I hope.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Turragor said:

Oj! Hoppas det är inte en farlig kö. Tänkt inte på någon separat anmälning. Men tåget kommer fram 1035. Det brukar vara ok. I hope.

Det går att fixa i efterhand, så ingen fara! Tänkte mest om det var svårt att hitta till lokalen.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Ratatatata said:

Vi är i en lokal som heter "Chalmers: Hyllan". Exakt var den ligger vet jag inte förrän torsdag kväll. Men det är vid lärarvägen alldeles vid hållplatsen Landala torg. Jag ska se om jag kan lägga upp en karta. 

Jag är ganska säker på att Hyllan ligger i Chalmers stora kårhus uppe vid Chalmers hållplats, vilket är hållplatsen direkt efter/innan Kapellplatsen (hållplatsen för Landala och Hvitfeldtska). Ännu länge bort från huvudkonventet än vad Landala sporthall var, således. Inte 100% säker, men ganska...

Jag kommer såklart förbi som åskådare på lördagen!!     

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Daniel Olin said:

Jag är ganska säker på att Hyllan ligger i Chalmers stora kårhus uppe vid Chalmers hållplats, vilket är hållplatsen direkt efter/innan Kapellplatsen (hållplatsen för Landala och Hvitfeldtska). Ännu länge bort från huvudkonventet än vad Landala sporthall var, således. Inte 100% säker, men ganska...
    


Eller nu blev jag osäker ändå... Don't listen to me!

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Daniel Olin said:


Eller nu blev jag osäker ändå... Don't listen to me!

Lyckligtvis hade du fel denna gång :) 

Adressen är Vera Sandbergs Allé 8, det ligger ca 150 meter från huvudbyggnaden. 

Om någon behöver mitt nr, skicka PM här på TGA så får ni det. Bara att ringa om ni har svårt att hitta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...