Jump to content

Ratatatata

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply
On ‎2017‎-‎03‎-‎27 at 1:27 PM, TobiasHallberg said:

Eftersom detta är min första AOS turnering så har jag en fråga angående artefacts och abilities. Frågan är enkel: Får man fritt välja bland de order alternativ som finns eller ska man slumpa fram inför varje match?

Man behöver inte skriva ut artefacts eller abilities. Det går fint att välja inför varje match. Eller rulla om man är på det humöret :) 

Link to comment
Share on other sites

En rent social fråga, är folk sugna på att gå ut och ta nått att äta och dricka på fredagen efter matcherna? Och för hur många är detta turnerings-premiär? För mig är det det.

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Vad gäller AoS är det första stora turneringen, även om vi haft klubbmästerskap med upp mot 20 deltagare. Men räknas warhammer fantasy är det väl turnering nr 25 eller nåt sånt.

Jag drar ut ett mail till alla anmälda med fråga om häng på fredagskvällen så kan man kolla på om det går att boka bord nånstans.

Link to comment
Share on other sites

I bifogad fil finns allas armélistor tillgängliga.

Om ni ser några konstigheter eller fel i egna eller andras listor vill jag ha besked här i denna tråd dvs inte per mail, SMS, brevduva osv. Den spelare som postat en felaktig lista ansvarar själv för att rätta till detta och posta ny lista här i denna tråd.

Det är en hel del gobitar bland listorna! Jag älskar Björn Malmborgs Beastclaws- lista. Hur cool som helst! Hur den faktiskt ska vinna vissa av scenariona övergår mitt förstånd men rule of cool är väl ändå viktigast. :) På tal om "rule of cool" måste ju årets hobby- hero- utmärkelse gå till Tyr som spelar en Tamurkhan-lista med till 100 % korrekta modeller.

 

 

 

Gothcon Listor.pdf

Link to comment
Share on other sites

Kudos till Björn för att han tar Mournfangs istället för det mer moderiktiga valet att ta goblins eller bonesplitterz som sin battleline. Också kudos för att han bara tar en 'tusk. 

Hoppas jag får möta den med min ack så vanilla Tzaangor-lista

Link to comment
Share on other sites

Sjukt kul att se vad folk kör med. Tamurkhan listan är min favorit också. Ni måste posta bilder på den. ?

Joppes lista ser intressant ut men saknar den inte en battleline som den är nu?

Jonatan, har han sparat 400pt för att få använda ringen i matched play.. nä det måste vara den saknade mourngulen. Kan ju inte vara den enda death-listan utan den eller...

Sen 160 råttor har jag spelat mot och ja det är fler råttor än man kan föreställa sig eller vill se på samma gång. Eller som någon skrev här i en pestilence tråd. Listan skulle vara intressant... but it will surely take a great devotion to the horned rat to acctualy paint them. ?

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Andreas said:

Sjukt kul att se vad folk kör med. Tamurkhan listan är min favorit också. Ni måste posta bilder på den. ?

Joppes lista ser intressant ut men saknar den inte en battleline som den är nu?

Jonatan, har han sparat 400pt för att få använda ringen i matched play.. nä det måste vara den saknade mourngulen. Kan ju inte vara den enda death-listan utan den eller...

Sen 160 råttor har jag spelat mot och ja det är fler råttor än man kan föreställa sig eller vill se på samma gång. Eller som någon skrev här i en pestilence tråd. Listan skulle vara intressant... but it will surely take a great devotion to the horned rat to acctualy paint them. ?

 

Eller hur! Japp bilder kommer.

Ska bli intressant att se om Jony är tillräckligt dedikerad till the great horned rat för att orka pusha runt 160 figurer också :D 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Snoe said:

Fan va nervös jag blev när jag såg alla andras listor! Finns ju inte en chans att man ens tar en minor victory på hela helgenO.o

Klassisk turnerings-känsla :) 

Kom ihåg att spela scenariot så brukar det lösa sig. Man kan bli helt sönderslagen och få plocka bort hela armén men ändå vinna scenarion.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...