Jump to content

AoS 6 Nations


Turragor

Recommended Posts

http://www.tga.community/forums/forum/117-6-nations-aos/

och (mer information)

http://www.tga.community/forums/topic/3783-announcing-the-age-of-sigmar-6-nations/

Det verkar intressant. Jag är egentligen från NI men jag kommer på att "community" är mest viktigt sak med det här. Och jag kommer att bo i Sverige nu tills, jo tills jag vet inte, har ingen plan att flytta bort. Så Svenska community är mest viktigt för mig.

Så jag ska fråga de att ge mig access till Scandinavia subforum i alla fall.

Vad tänker ni om det här turneringen?  

Vem pratar med arrangörerna redan?

 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Jonatan said:

...

Jag kanske inte är absoluta topp AOS-spelaren i Skandinavien :P men jag är gärna delaktig på något vis och jag tror att jag kan bidra. Om inte spela så t.ex. analysera listor och meta osv... och jag har tid och pengar att måla upp vilken lista som helst (att låna ut om inte annat). Så ha mig gärna i åtanke och öppna gärna upp mig för subforumet.

Link to comment
Share on other sites

Väntar för access dit nu.

Eller kanske du skulle bestämma det med Ben? Jag är från NI faktiskt. Kanske ni vet det redan, jag skriv som en uggla eller något.

Jag bara bor här i sverige.

Känns som en bättre ide att lägga tid i 'local community' men jag få inte bestämma det själv!

 

Link to comment
Share on other sites

Jag är också sjukt peppad för detta, sen får det väl vara ngn form av process för uttagning som är mer uppstyrd än att folk säger "jag vill, jag vill" :) Men fasen, det borde ju vara möjligt att få ihop ett svenskt lag om Ben kan utöka turneringen med fler deltagande länder.

Jonatan, kanske missar jag nu för jag skriver från mobilen, men var hittar man det skandinaviska forumet och hur får man access?

 

/daniel

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Ratatatata said:

Jag är också sjukt peppad för detta, sen får det väl vara ngn form av process för uttagning som är mer uppstyrd än att folk säger "jag vill, jag vill" :)

Du menar de som ska representerar - som spelare eller hur?

Jag vet att jag får inte. Jag godkänna inte mig själv även. Jag har ingen ordentligt competitive erfarenhet. Ska spela FantasiaXXX i helgen och säkert lära mig mycket.

Jag känner mer som Andreas - ska va kul att hjälpa till på något sätt.

Link to comment
Share on other sites

Hej, ni får access till forumet genom att skriva en post här: 

Jag kommer förmodligen bara vara med som samordnare för det hela. Jag håller med, det hade helt klart varit bäst om fler länder får delta. Men tills det blir någon ändring så får vi försöka hitta på en bra lösning. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Turragor said:

Du menar de som ska representerar - som spelare eller hur?

Jag vet att jag får inte. Jag godkänna inte mig själv även. Jag har ingen ordentligt competitive erfarenhet. Ska spela FantasiaXXX i helgen och säkert lära mig mycket.

Jag känner mer som Andreas - ska va kul att hjälpa till på något sätt.

Jag menade mest mig själv - att jag inte kan räkna med en plats för att jag säger "jag vill" :)

1 hour ago, Jonatan said:

Hej, ni får access till forumet genom att skriva en post här: 

Jag kommer förmodligen bara vara med som samordnare för det hela. Jag håller med, det hade helt klart varit bäst om fler länder får delta. Men tills det blir någon ändring så får vi försöka hitta på en bra lösning. 

Danke!

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Ratatatata said:

Jag menade mest mig själv - att jag inte kan räkna med en plats för att jag säger "jag vill" :)

Uttagningsturnering i typ Linköping eller något, det vore väl något. :) Nä det skulle ha varit bara Sverige då hade något sådant gått att få till.

Men å andra sidan, jag tror i slutänden tid/pengar/familj/jobb osv.. kommer sätta begränsningar för hur många som verkligen skulle kunna åka iväg och communityn är än så länga ganska liten.

Sen tror jag iochförsig en uttagningsturnering egentligen inte är det bästa sättet att plocka ett bra lag. Om man verkligen ska ta det "seriöst" så är egentligen förarbetet en mycket större övning där många fler kan vara engagerade. Givet att det finns någon metod för att välja motstånd och battleplans på 6-Nations-turneringen så kommer massor med frågor upp. Vad är vår lista för att ta ut bonesplitter gunlines eller skryre enginecovens etc? Hur gör man en lista som krossar i escalation osv.. Det blir kul att diskutera i subforumet. Sen vem som åker.... det är en annan fråga. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...