Jump to content

Fantasia XXX Umeå


Turragor

Recommended Posts

12 hours ago, Rex said:

Jo, jag är riktigt nöjd.

Jag kommer att fortsätta bygga på Stormcast armen så att jag kan ställa upp en full uppställning av dem i framtiden.

Jag med. Jag ska välja 1 ny projekt när vi se nya releases efter jul. Som longterm målnings mål.

Men jag tror att jag vill bli bättre med stormcast innan jag hoppa till någonting ny i competitive games. Har en plan. Planen ser ut så här:

Leaders
Lord Celestant On Stardrake (600)
Celestant-Prime (360)
Lord Castellant (100)
Units
Judicators x 5 (160)
- Skybolt Bows
Judicators x 5 (160)
- Skybolt Bows
Liberators x 5 (100)
- Warhammers and shields
Concussors x 2 (280)
Fulminators x 2 (240)
Total: 2000/2000


 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Turragor said:

Jag med. Jag ska välja 1 ny projekt när vi se nya releases efter jul. Som longterm målnings mål.

Men jag tror att jag vill bli bättre med stormcast innan jag hoppa till någonting ny i competitive games. Har en plan. Planen ser ut så här:

Leaders
Lord Celestant On Stardrake (600)
Celestant-Prime (360)
Lord Castellant (100)
Units
Judicators x 5 (160)
- Skybolt Bows
Judicators x 5 (160)
- Skybolt Bows
Liberators x 5 (100)
- Warhammers and shields
Concussors x 2 (280)
Fulminators x 2 (240)
Total: 2000/2000


 

Jag har ju fortfarande inte spelat mot Stormcast av någon anledning. Vi kanske skulle planera in att spela om någon vecka på DL så kan du testa den där listan mot mina dvärgar.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Andreas said:

Jag har ju fortfarande inte spelat mot Stormcast av någon anledning. Vi kanske skulle planera in att spela om någon vecka på DL så kan du testa den där listan mot mina dvärgar.

Vi ska göra det. Tror att jag kommer bara få lördagar i fred. Onsdagar är svårt med familjen.

Ingen bråtom föratt jag måste köpa lite saker till listan men kan prova andra lister.

Jag träffade ingen Fyreslayers så är sugen att spela. Och du spelade bra så jag kan bara lära mig att bli bättre än 31 av 36 ;)

Jag fundera över lördag nu i helgen. Det är Armies on Parade ner i GW men är inte säkert om jag ska delta där. Har inte någon bra display board. Jag kan faktiskt lämna några enheter på display board i affären och ta andra enheter till DL också.

 

Link to comment
Share on other sites

On 10/10/2016 at 9:04 PM, Rex said:

I mitt fall var det min första AoS turnering och hade satt upp målsättningen att vinna minst 1 match. jag körde med en kombinerad Stormcast och Dark Aelfs lista där jag tgit alla mina SE och fyllt ut med lite alver för att komma upp i poäng. Så inga formationer och inte heller någon teleportering.  Lyckades klart över förväntan med ett helt gäng trevliga matcher varav 1 oavgjord, 1 förlust, 1 minor victory och 2 major victories. 

Bra resultat, bra gjort dude! Jag vill gärna komma till Sverige en dag och älskar det faktum AOS scenen här borta är så stor! Jag tänker på att köra Elves med Stormcast för nästa år!

Link to comment
Share on other sites

On Monday, October 10, 2016 at 10:04 PM, Rex said:

Kul att se att det var fler som hade det trevligt på Fanatic. jag kan konstatera att jag inte spelade mot någon av er andra som har postat i tråden ännu.

I mitt fall var det min första AoS turnering och hade satt upp målsättningen att vinna minst 1 match. jag körde med en kombinerad Stormcast och Dark Aelfs lista där jag tgit alla mina SE och fyllt ut med lite alver för att komma upp i poäng. Så inga formationer och inte heller någon teleportering.  Lyckades klart över förväntan med ett helt gäng trevliga matcher varav 1 oavgjord, 1 förlust, 1 minor victory och 2 major victories. 

 

Jag håller helt mer er om att det vore trevligt med lite secondaries. Några av matcherna hade helt klart blivit bättre om det hade funnit mer att göra. 

Jag tror jag var rn av dina motståndare! Jag spelade khorne bloodbound och blev skitskraj för din för din knight heraldor.

 

Jag mötte också Jonathan här från forumet i en väldigt rolig och tigjt match.

Sen träffade jag Andreas på tåget också. En Tga storslam helt enkelt. 

Tyvärr träffade jag inte dig Turragor, vi hamnade i lite olika ändor av lokalen.

Det var min andra fanatic och andra medaljplats, det är ett riktigt schysst gäng som far på dessa fanaticturneringar och jag ser redan fram emot nästa.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Aparslet said:

Jag knep en tredjeplats efter en väldigt nära förlust mot Per i 'finalen"

Jag måste säga att jag blev lite förvånad över det resultatet. Just för att det var three places of power (då din formation skapar oändligt med heroes) och just mot sylvaneth som jag egentligen inte har koll på men jag tänkte en massa behemoth borde ju passa dig.

Vad hände? Gjorde han en alpha strike och sen hann du inte få bort trägubbarna från objektiven i tid?

Jo, Per finns här på TGA och håller på och skriver battle reports om alla matcherna så det kommer bli jätteintressent att se hur han beskriver den matchen. Det ser jag fram emot.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Andreas said:

Jag måste säga att jag blev lite förvånad över det resultatet. Just för att det var three places of power (då din formation skapar oändligt med heroes) och just mot sylvaneth som jag egentligen inte har koll på men jag tänkte en massa behemoth borde ju passa dig.

Vad hände? Gjorde han en alpha strike och sen hann du inte få bort trägubbarna från objektiven i tid?

Jo, Per finns här på TGA och håller på och skriver battle reports om alla matcherna så det kommer bli jätteintressent att se hur han beskriver den matchen. Det ser jag fram emot.

Det var två problem: 

1. Hans lista är 1 drop så han kunde gå först.

2. Han rollade upp 2 teleport artefakter och kunde således knipa ett mer objective första rundan.

Sedan några småsaker: failade en charge jag behövde, Valkia misslyckades med att döda en branchwych och min skullgrinder överlevde inte vs 5 tree revenants.

I slutändan hade jag kunnat ro hem det om jag haft en runda till men han hade samlat på sig nog under runda 1-3 och det var kört. 

Link to comment
Share on other sites

On 10/20/2016 at 4:03 PM, Andreas said:

Jo, Per finns här på TGA och håller på och skriver battle reports om alla matcherna så det kommer bli jätteintressent att se hur han beskriver den matchen. Det ser jag fram emot.

Kul, det ser jag fram emot att läsa. Just hittat till den här delen av TGA, riktigt kul att se att det är fler arrangemang på gång! Jag mötte Per i min andra match och lyckades på håret kämpa till mig en draw med objectives efter att han snipeat min Settra på runda 1. Det var min första AoS-turnering och ett väldigt kul evanemang, sjukt taggad på nästa.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Solaris said:

Kul, det ser jag fram emot att läsa. Just hittat till den här delen av TGA, riktigt kul att se att det är fler arrangemang på gång! Jag mötte Per i min andra match och lyckades på håret kämpa till mig en draw med objectives efter att han snipeat min Settra på runda 1. Det var min första AoS-turnering och ett väldigt kul evanemang, sjukt taggad på nästa.

Pers battle reports

Är du från sthlm?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...