Jump to content

Lord of the Mounds - AoS turnering i Uppsala 21-22:a april


Gobr

Recommended Posts

ALLMÄN INFORMATION
Dags för en Age of Sigmar turnering i Uppsala i år igen, och den här gången satsar vi på att göra det lite större! Turneringen sker på Spelens hus, i allaktivitetshuset Allis i Uppsala. Där finns tillgång till bekvämligheter som kiosk och annat, och ligger dessutom på gångavstånd från mat i form av till exempel McDonalds.

Den mesta informationen om turneringen hittar du här, men det kommer även ett rules pack i tid innan turneringen och om något är oklart är det bara att ställa en fråga.

ANMÄLAN
Vi har plats för 10 bord, så vi söker 20 deltagare att spela över helgen den 21:a och 22:a april. Sista anmälningsdatum är fredagen den 13:e april och vi vill ha in listor den 20:e april, så vi kan publicera dem för samtliga deltagare. Kostnaden för att delta är 150 kronor. 

Du anmäler dig genom att skicka ett mail till aos@gobr.se, med ditt namn. Du får då också information om betalning. Det är först när betalningen är mottagen som platsen är din.

FORMAT
Formatet är 2000 poäng, fem omgångar Swiss med 2.5 timmar per omgång. Scenarion är enligt Generals Handbook 2017 och förutbestämda (se schemat nedan). Regler efter regelboken samt generals handbook 2017, med undantag för scenariot Scorched Earth där inga objektiv från brännas under battle round 1.

Varje match kommer ge victory points baserat på utgång enligt följande:
Major victory: 20 poäng
Minor victory: 15 poäng
Minor loss: 5 poäng
Major loss: 0 poäng
Totala killpoints är tiebreaker i såväl matchningen som i slutliga avgörandet av segrare. 

MÅLNINGSKRAV
Alla modeller som ska användas i turneringen behöver vara målade till en grundläggande table-top standard. Det är inte möjligt att ge ett exakt mått på vad det är, men grovt kan man säga att utöver att vara monterade och primeade behöver alla modeller ha ett första lager korrekt färg på sig. Med det menar vi till exempel att hudfärger ska vara hudfärgade, vapen vapenfärgade, rött tyg ska vara rött och så vidare. Exakt vad som ska vara vad bestäms av dina modeller och ditt valda färgschema för dem. Modellerna ska även vara basade, det vill säga de ska ha någon form av färg och textur på sig.
Konverteringar är förstås jätteroligt, och så länge det är tydligt för motståndaren vilken warscroll din modell representerar är det bara att köra. Rena proxies däremot, där en modell enbart får träda in för en annan är inte tillåtet.
Om någon modell inte uppfyller dessa grundläggande krav kommer de att plockas av brädet under turneringen. Om du är osäker angående något så hör gärna av dig innan turneringen så kan vi kolla i förväg. Överlag gäller dock att vi inte bedömer hur bra modellen är målad, bara att den faktiskt är målad.

TÄVLINGAR
Vi kommer att utse vinnare i själva turneringen, den mest framgångsrika generalen. Vi kommer även att utse vinnare i kategorierna coolast armé, bäst målade model samt inte minst helgens mest sportslige spelare.

SCHEMA FÖR HELGEN
Lördag 21:a april
10:00 - 10:30 Incheckning 
10:30 - 13:00 Rond 1, Total Conquest
13:00 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:30 Rond 2, Duality of Death
17:00 - 19:00 Rond 3, Battle for the Pass

Söndag 22:a april
10:00 - 12:30 Rond 4, Starstrike
12:30 - 13:30 Lunch
13:30 - 16:00 Rond 5, Scorched Earth
16:15 Prisutdelning!

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Gobr said:

Platserna fylls upp i rasande takt, vi har redan 17 av 20 anmälda. Så vänta inte för länge om du är sugen på att vara med! 

Kul! Kan tyvärr själv inte den helgen men det märks att det finns ett klart sug efter den här typen av turneringar nu. Hoppas ni får en grym helg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
17 hours ago, jobume said:

Hur gick turneringen? Finns resultaten att beskåda nånstans?

Jag var inte där men jag råkade se resultatet så jag kan ju skriva det jag vet så får andra komplettera som var där.

1 Oscar Carlefred - Tzaangor Coven

2 Magnus Nedfors - Dreadwood

3 Björn Malmborg - 160 plauge monks

4 Craig Turner - Stardrake & co

5 Andreas Raland - Dragon lords & co

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Andreas said:

Jag var inte där men jag råkade se resultatet så jag kan ju skriva det jag vet så får andra komplettera som var där.

1 Oscar Carlefred - Tzaangor Coven

2 Magnus Nedfors - Dreadwood

3 Björn Malmborg - 160 plauge monks

4 Craig Turner - Stardrake & co

5 Andreas Raland - Dragon lords & co

Och VP för top 4 blev:

1. 100

2. 80

3. 75

4. 75

:P

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Andreas said:

Jag var inte där men jag råkade se resultatet så jag kan ju skriva det jag vet så får andra komplettera som var där.

1 Oscar Carlefred - Tzaangor Coven

2 Magnus Nedfors - Dreadwood

3 Björn Malmborg - 160 plauge monks

4 Craig Turner - Stardrake & co

5 Andreas Raland - Dragon lords & co

180 plague monks till-och-med haha.

 

I still have nightmares från målarkvällarna...

 

I övrigt i toppen hade vi Johan med raptors + Aquilor och Jonas med Ironjawz :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...