Jump to content

Based in Stockholm


Turragor

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Hej, jag håller hus i Tyresö i spelföreningen troll (trollskogen.net). Vi ska precis starta upp en kampanj i AoS (som jag håller i) då intresset hittills har varit väldigt lågt efter att gamla världen sprack men jag hoppas nu det ska vända. Vi är en grupp med lite äldre spelare (runt 25-45 i ålder). Vi har plats för tre spelbord och har terräng till allt.

 

Jag är annars intresserad att också träffa andra och kan också tänka mig att spela i andra lokaler. Har heltidsarbete och två barn (7 och 2) så tiden är lite av en bristvara men det skulle ändå vara skoj att hitta lite tid för spel. Nu har jag ännu ingen armé utan tanken med ovan nämnda kampanj är att just bygga, måla och spela med nya arméer. Funderar på beastmen ;) 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Ulfast said:

Hej, jag håller hus i Tyresö i spelföreningen troll (trollskogen.net). Vi ska precis starta upp en kampanj i AoS (som jag håller i) då intresset hittills har varit väldigt lågt efter att gamla världen sprack men jag hoppas nu det ska vända. Vi är en grupp med lite äldre spelare (runt 25-45 i ålder). Vi har plats för tre spelbord och har terräng till allt.

 

Jag är annars intresserad att också träffa andra och kan också tänka mig att spela i andra lokaler. Har heltidsarbete och två barn (7 och 2) så tiden är lite av en bristvara men det skulle ändå vara skoj att hitta lite tid för spel. Nu har jag ännu ingen armé utan tanken med ovan nämnda kampanj är att just bygga, måla och spela med nya arméer. Funderar på beastmen ;) 

Potentiellt sugen på att vara med så får jag en anledning att måla upp mina chaos dwarfs och träffa lite fler som spelar i Stockholm. Men tid är en bristvara (också 2 barn) och håller på att måla upp en helt ny (annan) armé för 6Nations. Hur är upplägget? Tider, hur ofta, hur mycket osv?

Link to comment
Share on other sites

Vi brukar oftast ha öppet tre dagar i veckan, tisdag och torsdagkvällar från 18.00 och framåt och sedan lördagar, från ca 17.00 och framåt. Men vi har tillgång till lokalen dygnet runt varje dag i veckan så är det någon annan dag och tid som passar så går det oftast att ordna. Bästa sättet är att logga in på vårt forum och skriva där vilken dag och tid man vill komma ner, vad man ska spela och sedan se om någon nappar.

 

Just nu är vi precis på väg att starta upp AoS men många av medlemmarna har en massa gamla fantasy arméer som de säkert kan använda. Men jag tror att när vår kampanj är avklarad så är målet att försöka komma upp i 2000p. Men i början så klart kommer vi spela på mindre poäng.

 

Att vara medlem kostar 600kr per år (men ett grattis besök för att testa och se hur det känns är ok) och vi ha ren egen kiosk med godis och läsk :)

Link to comment
Share on other sites

@Turragor: Det är lugnt, min irländska geografi är inte så bra heller ;)  Från Fisksätra tror jag det tar runt 25 min med bil. Går direktbuss från nacka centrum till Tyresö centrum (840) och vår lokal ligger nära centrum, max 5min promenad.

Link to comment
Share on other sites

Har som mål att måla upp 2000pt chaos dwarfs i höst (blev lite bort knuffat för ett annat projekt nu i vår) så jag undrar om jag ändå inte måste passa pga tid för den idéen. Men jag kommer gärna och spelar någon match vid tillfälle.

Har 2000pt beastmen om du vill testa. ☺️

Link to comment
Share on other sites

On 2017-02-10 at 9:23 AM, Ulfast said:

Vad tycker du själv om beastmen i AoS? (kanske fel tråd)

Ja dom kommer nog få lite svårt om dom möter en riktigt bra lista men dom är kul.

Jag kör mest brayherd och lite monster. Det jag kan säga är att Gor är sjukt snabba och formationen i chaos-boken är bra. Compendium formationen också. Bestigor är en helt ok glashammare. Och Jabberslyth är det bästa monstret för sina poäng i typ hela spelet IMO. Sugen på att köra brayherd formationen och 4 Jabberslyth! ?, tror det skulle vara en underhållande lista (och rätt lurig att möta).

Nä men tips, går du för brayherd, bygg formationen men med min units av gors och ungors sen gör du en (eller flera) bestigor deathstars och köper några Jabberslyth!

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Ulfast said:

Tack för tipsen. Låter bra att veta att de är ok. funderar dock på om jag inte ska ändå köra stormcast. De är nyare och känns som de får hyfsad bra support från GW ;)

Vi säger så här, när jag vill spela för att vinna då tar jag min Fyreslayers lista som numera är 1600pt efter poäng reduceringen. ;) Men det går att vinna med Beastmen och dom är kul för motståndaren för dom dör i drivor och det ger känslan av att motståndaren gör något bra. Men är du sugen på Beastmen kör en DoT-lista med massor av Tzaangors. Den är både stark och ny. Här har du 1000pt som jag tror är helt ok. 
 

Tzaangor Shaman (120)
20 x Tzaangors (360)
10 x Pink Horrors Of Tzeentch (140)
3 x Tzaangor Enlightened (160)
3 x Tzaangor Skyfires (160)
Tzaangor Coven (40)
 

Sorry att vi hamnade off topic. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hejhej, har precis börjat med hobbyn igen efter några års uppehåll, är 25 år gammal och har precis flyttat tillbaka till Stockholm igen. Tänkte spela mest Stormcast, hittills 0 spelade spel i Age of Sigmar men har snart målat klart mina första 1000 poäng och tänkte fortsätta bygga på. Spelade en hel del förrut, både på turneringar och mer för kul, tänkte nu mest spela för skojs skull och mindre tävlingsinriktat. Tänkte bara kika förbi och säga hej efter att @Turragor rekommenderade det i min introtråd här på forumet.

 

Edit: Ska väl lägga till att jag bor i Gustavsberg, men jobbar vid Östermalmstorg så brukar kika in på GW efter jobbet och sitta och måla lite ibland, om någon annan här har det som vana.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Milkgunner said:

Hejhej, har precis börjat med hobbyn igen efter några års uppehåll, är 25 år gammal och har precis flyttat tillbaka till Stockholm igen. Tänkte spela mest Stormcast, hittills 0 spelade spel i Age of Sigmar men har snart målat klart mina första 1000 poäng och tänkte fortsätta bygga på. Spelade en hel del förrut, både på turneringar och mer för kul, tänkte nu mest spela för skojs skull och mindre tävlingsinriktat. Tänkte bara kika förbi och säga hej efter att @Turragor rekommenderade det i min introtråd här på forumet.

 

Edit: Ska väl lägga till att jag bor i Gustavsberg, men jobbar vid Östermalmstorg så brukar kika in på GW efter jobbet och sitta och måla lite ibland, om någon annan här har det som vana.

hej igen!

Jag brukar spela i Dragonslair och det känns som det växer där. Värt att kolla FB gruppen och se när folk spela.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Turragor said:

hej igen!

Jag brukar spela i Dragonslair och det känns som det växer där. Värt att kolla FB gruppen och se när folk spela.

Får kika förbi där, spelat någon turnering där för många år sedan men på den tiden verkade de flesta spela 40k.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Milkgunner said:

Får kika förbi där, spelat någon turnering där för många år sedan men på den tiden verkade de flesta spela 40k.

Vet inte exakt siffrorna - säkert finns mer 40k spelare 'in the big picture' men på söndag när jag spelade det var typ 50/50 som spelade. Flera AoS spelare än förra året - eller det känns så för mig.

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...