Jump to content

Based in Stockholm


Turragor

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply
On 21 augusti 2016 at 8:18 PM, Turragor said:

Welcome!

Vilken faction tänker du att spela med?

Eller vilken grand alliance?

Tackar!

Det har jag inte bestämt än. Kanske väntar på lite nya releaser först. 

Sylvaneth ser riktigt bra ut men känns som många kommer hoppa på det tåget :) (med rätta!)

Link to comment
Share on other sites

On 2016-08-21 at 8:18 PM, Turragor said:

jag måste säga är: Jag få inte ha med Dwarf Miners med mina Stormcast (my masterplan!)

Back to the drawing board.

Runesmither + lite fyreslayers. Lite samma sak om du fortfarande vill köra på din masterplan. Kanske till och med kan köra "counts as" om du redan har målade Miners.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Lokhe said:

Tackar!

Det har jag inte bestämt än. Kanske väntar på lite nya releaser först. 

Sylvaneth ser riktigt bra ut men känns som många kommer hoppa på det tåget :) (med rätta!)

Men det finns många möjliga varianter på sylvaneth så gillar du dom ta en formation som inte verkar så vanlig så får du ändå en lite mer ovanligt armé. T.ex en spite lista med Durcha skulle jag vara sugen på om jag hade tid att fixa en sylvaneth armé. Eller den med duardin i, två stora enheter med tåliga dvärgar och lite träd runt omkring. Vet inte hur "optimala" dom skulle vara med dom skulle se coola ut. ?

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Andreas said:

Men det finns många möjliga varianter på sylvaneth så gillar du dom ta en formation som inte verkar så vanlig så får du ändå en lite mer ovanligt armé. T.ex en spite lista med Durcha skulle jag vara sugen på om jag hade tid att fixa en sylvaneth armé. Eller den med duardin i, två stora enheter med tåliga dvärgar och lite träd runt omkring. Vet inte hur "optimala" dom skulle vara med dom skulle se coola ut. ?

Inte jätteförtjust i dvärgarnas nya stil måste jag säga :P

Jag har inte bråttom så jag väntar lite och ser vad jag känner för :)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Andreas said:

Runesmither + lite fyreslayers. Lite samma sak om du fortfarande vill köra på din masterplan. Kanske till och med kan köra "counts as" om du redan har målade Miners.

Ska kolla warscrolls.

Edit/ är det en formation? Kan inte se något på warscroll (Runesmiter på Magmadroth?)

Link to comment
Share on other sites

Lite uppdatering runt lokaler och klubb:

Dragons Lair kommer att har några aktiviteter från nu. Om ni är med i Warhammer Age Of Sigmar Sweden på Facebook kanske ni såg det.

De spelar ikväll och sen lördag (och jag ska försöker va där då) det här veckan och det känns som det ska växer där. Det är en bra början!

Finns en Dragons Lair AoS Fb page också och jag är nästan säkert admin där är med här också och så kan skicka invites om folk behöver. Annars fråga på Warhammer Age Of Sigmar Sweden på Facebook om ni vill höra när de spela nästa gång på DL.

Link to comment
Share on other sites

On 2016-08-23 at 2:40 PM, Turragor said:

Ska kolla warscrolls.

Edit/ är det en formation? Kan inte se något på warscroll (Runesmiter på Magmadroth?)

Nä Runesmiter (on foot).  :-) 

Du kan sätta upp Runesmitern och en enhet med fyreslayers var du vill (9" infrån fienden) i en av dina movement phases. 

Det är den som var din masterplan med Miners, eller?

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Andreas said:

Nä Runesmiter (on foot).  :-) 

Du kan sätta upp Runesmitern och en enhet med fyreslayers var du vill (9" infrån fienden) i en av dina movement phases. 

Det är den som var din masterplan med Miners, eller?

Ja!

Tyvärr miners också har helt sjukt stats för 120 poäng om de har cart och harpoon gun med (och champion med steam drill).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej, jag var lite sugen på att köra en träningsmatch (innan Fantasia turneringen) på Dragon's lair nu på onsdag men det strular lite med motståndet.

Någon här som vill köra en 2000pt match på onsdag (den 5/10), typ kl 18:00. Ta den starkaste lista ni kan komma på, helt ok att proxa gubbar eller köra omålat. Det skulle vara lärorikt om jag blir helt överkörd. ? Men jag kör en Fyreslayer armé som jag försökt göra stark men det är ändå fyreslayers så det blir en kul match vad ni än kommer med.

Någon som är sugen?

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Andreas said:

Hej, jag var lite sugen på att köra en träningsmatch (innan Fantasia turneringen) på Dragon's lair nu på onsdag men det strular lite med motståndet.

Någon här som vill köra en 2000pt match på onsdag (den 5/10), typ kl 18:00. Ta den starkaste lista ni kan komma på, helt ok att proxa gubbar eller köra omålat. Det skulle vara lärorikt om jag blir helt överkörd. ? Men jag kör en Fyreslayer armé som jag försökt göra stark men det är ändå fyreslayers så det blir en kul match vad ni än kommer med.

Någon som är sugen?

Bumpar den här en gång.

Ingen som är sugen?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tjena alla,

Har läst alla kommentarer och är riktigt intresserad att gå med en klubb. Har en Chaos armé på runt 2000pt som jag tänkte börja köra 1k-1.5k matcher till en början och sen får jag se. Håller till Norr om Stockholm men har inga problem att ta mig till Norr, center, syd- Stockholm. Har inte spelat på flera år och är riktigt sugen att göra om min gamla 8th armé till en AoS armé. Har en hel del tid på random tillfälle för jag jobbar skift. Har inget klart än utan mycket är grått eller inte ens helt ihop satt. Är grymt sugen att prova en match bara för att lära mig alla regler m.m

Kul med en svensk del i forumet! :D

Finns här i forumet och på fejan. Dra ett Pm så kan jag ge ut mitt namn så kan ni adda.

Ha de gött!

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Kosmion said:

En till i sthlm här! Är de nån som vet vart man vänder sig för å köra AoS i sthlm området?

Välkommen. :-)

Dragon Lair på kungsholmen är ett alternativ, se nedan:

On 2016-09-02 at 8:51 AM, henkef3 said:

Vi har en Facebook grupp för AoS spel på Dragons Lair. Om ni söker på Age of Sigmar - Dragons Lair så borde ni kunna fråga om medlemskap. Skriv här annars om det inte funkar

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Väcker lite liv i tråden! 

 

Är också baserad i Stockholm (dock från början from the realm of geese - Skåne).  Har spelat några gånger på DL men 40k och andra intressen kom i vägen för AoS, men har nu tagit upp det igen med en ny armé! :)

 

Hoppas kunna spela lite den närmsta månaden, och är turneringssugen som få!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej gott folk.
 

Jag har spelat en del 9th, en större mängd 40k, ännu större mängd Infinity och är aktiv i Stockholms Bloodbowlliga.

Jag och några vänner är väl mer el mindre i startgroparna för Age of Sigmar och kommer väl i så fall komma igång mer framöver.

 

Jag kan rekommendera alphaspel, en butik och spellokal i hägerstensåsen, som är riktigt trevliga och hyser inget agg mot AoS.
Där spelas främst Warmahorde och BloodBowl.

 

Jag har arrangerade en del 40k tuneringar där tidigare, och om man tar sig ur startgroparna, så blir det nog ett par tuneringar i AoS där med.

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...